در هر سازماني مديران فروش چندين وظيفهي ثابت دارند و فروشندگان نيز بايد به وظايف خود رسيدگي كنند.
اما آنچه كه گاهي بر روي اعصاب نيروهاي فروشنده رژه مي رود، برخي گام هاي تكراي در پروسه فروش است كه از قضا براي اجرايي كردن چرخهي فروش، چاره اي جز انجامشان نيست.
از خستهكننده بودن اين گامهاي تكراري كه بگذريم، بايد بگوييم كه انجام آنها هدر دادن وقت نيروهايي است كه بايد پيوسته تكرارشان كنند.
خوب، به نظر شما راه حل چيست؟
مطمئناً بدون اجرايي كردن اين وظايف كسب و كار ما با مشكل مواجه مي شود. اما بسياري از آنها براي اجرا به نيروي انساني نيازي ندارند و اينجاست كه صحبت از اتوماسيون فروش و به دنبال آن، نرم افزار فروش، به ميان مي آيد.
با اتوماسيون فروش تمامي فعاليت هاي روتيني كه روزانه، هفتگي و يا ماهانه انجام مي گيرند، خودكارسازي مي شوند. همچنين نرم افزار فروش ميتواند برخي فعاليت هاي مشخص مربوط به يك پروژهي خاص را نيز اجرايي كند.
به اين ترتيب فعاليت اعضاي تيم فروش بهينه تر شده و درآمد كلي سازمان افزايش مييابد.
البته كه خطاهاي انساني را فراموش نكنيد! اتوماسيون فروش اين خطاها را نيز از پروسه ي فروش حذف ميكند.
بيشتر بخوانيد: چگونه نرم افزار CRM باعث افزايش فروش مي شود؟